Aktuality

28.06.2013 - Let do výšky 5.000 metrů

Dnes ráno se nám podařilo s balónem Černá Hora vystoupat do výšky 5.000metrů nad mořem. Startovali jsme v 6:20 z Bakova a přistáli v 7:50 u obce Hostinka. Měli jsme podaný letový plán a používali jsme odpovídač s "S" módem. Počasí bylo pro tento let velice příznivé, ani v 5km výšky nafoukalo, i proto náš balón po hodině a půl přistál pouze 5,5km od místa startu. Komunikace s řízením letového provozu Praha probíhalo bez problému, bylo nám povoleno vše, co jsme si naplánovali. Ve výšce 5.000metrů byla teplota mínus 18 stupňů Celsia. Tuto výškovou hranici bychom rádi ještě posunuli, o detailech budeme samozřejmě informovat. více

závodní speciály BB20XR

01.05.2013 - Trénik české reprezentace

O víkendu 26.-28. dubna 2013 se v okolí Náchoda uskutečnil přípravný kemp 5-ti posádek patřících do české reprezentace. Naplánovány byly celkem 4 tréninkové lety, z důvodu počasí se uskutečnily pouze dva, páteční večerní a sobotní ranní. V pátek balóny startovaly v Babiččině údolí a přistávali u Police nad Metují, v sobotu se startovalo z Bakova a přistávalo u Bezděkova nad Metují. V každém letu bylo připraveno několik disciplín, výsledek byl úměrný skutečnosti, že se jednalo o první lety v sezóně. 3 české balóny, včetně našeho, odjíždějí 8. května na silně obsazené závody do Holandska, tam už bude muset být výsledek bezchybný:-) více

08.02.2013 - Projekt "100 startů z českých měst" zahájen

V pátek 8.února jsme startem balónu z náměstí v Polici nad Metují zahájili projekt 100 startů z českých měst (www.100startu.cz). Start se uskutečnil ve 13:10 hod a balón přistál v 15:20 u obce Kamieniec nedaleko polského Klodzka. V balónu byli naši piloti David Línek a Honza Kavan a také starostka Police Ida Jenková a místostarosta Jiří Škop. Projekt má za cíl provést 100 startů horkovzdušných balónů z náměstí českých měst. více

Balón Černá Hora nad Alpami

27.01.2013 - Tři přelety Alp

Ve třetím lednovém týdnu se naše posádka s balónem Rádia Černá Hora zúčastnila zimní fiesty v rakouském Filzmoos. Během týdne se nám povedly tři krásné lety nad Alpami, dvakrát jsme dokonce přeletěli Dachstein. Jednalo se o dvou až tříhodinové lety. Vždy se nám podařilo bezpečně přistát v některém z Alpských údolí. Připravené kyslíkové dýchací přístroje nebylo třeba použít, naše maximální výška byla vždy do 4000 metrů nad mořem. Příští rok bychom tuto fiestu znovu rádi navštívili. více

Sněžka z balónu letícího ve výšce asi 200m nad vrcholem.

13.11.2012 - Třetí přelet Sněžky, tentokrát se startem v Polsku

Tentokrát jsme nic složitě neplánovali, v deset dopoledne se vyjasnilo a už v jedenáct jsme seděli v autě a jeli do Polska. Plánovali jsme podle předpovědi družice NOAA a vše klaplo dokonale. Startovali jsme po poledni ve vesničce Borowice, asi 15km severozápadně od Sněžky a asi po třech hodinách jsme přistáli v Chotěvicích, nedaleko Trutnova. Nad Krkonošemi bylo polojasno, mimo hory téměř jasno. Senzační přelet, poprvé se startem z Polska. Vrchol jsme trefili naprosto přesně, což potvrzují fotky. V koši pilotovali Honza Kavan a David Línek, doprovodné vozidlo řídil Roman Holata. více